סאיק MG יצרנית רכבי האיכות במחיר משתלם
סאיק MG, יצרנית הרכב הבריטית, בעלת היסטוריה ארוכת שנים המייצרת רכבים איכותיים בעלי נטייה ספורטיבית, היא עברה תהליכים רבים ותמורות שהביאו אותה להיות החברה המוכרת כיום. החברה החלה את דרכה בשנת 1924 על ידי מר ססיל קימבר אשר כיהן במשך שנים רבות כמעצב הראשי של גרסאות רכבי הספורט בחברת מוריס יצרנית הרכבים הבריטית. בתחילת דרכה הציגה החברה מקצה מוצלח למדי של שיפורים ועידכונים לדגמים המוכרים של חברת מוריס, זהו גם מקור שמה של החברה שהוא למעשה ראשי התיבות של "מוריס גראג". בשנת 1950 נרכשה החברה על ידי תאגיד הרכבים BMC, שבבעלותו היו מצויות גם יצרניות הרכב הבריטיות אוסטין ומוריס.
שינויים ותמורות במבנה הארגוני של החברה
במרוצת השנים הושפעה החברה רבות מהתמורות והתהליכים שהתקיימו בשוק הרכב הבריטי בכללותו, ובחברת BMC בפרט אשר רכשה וקלטה לתוכה יצרניות רכב נוספות, אך על אף שינויים אלה שנות ה-60 נחשבו כשנים מוצלחות בעבורה ובהן זכתה היא להצלחה רבה. הצלחתה של החברה ואחוזי המכירות הגבוהים לא האריכו ימים וחברת BMC (ששינתה את שמה לבריטיש ליילנד, או בקיצור- BL) נקלעה לקשיים כלכליים רבים שכתוצאה מהם בשנת 1980 החליטה היא על סגירת המפעל הגדול ביותר של החברה ששכן בעיר אבינדון. בשנת 1981 נרכשה חברת בריטיש ליילנד על ידי תאגיד הרכב רובר והחברה הפכה לחטיבה ייעודית לייצור רכבי ספורט תחת חסותה. בשנת 1988 נמכרה החברה לחברת "אירוספייס" ובשנת 1995 נמכרה היא בשנית ליצרנית רכבי הפאר- ב.מ.וו. חברת ב.מ.וו החזיקה בשליטה על חברת רובר במשך תקופה קצרה ובשנת 2000 נמכרה היא לחברת MG ROVER Group- חברה ייעודית שהוקמה במטרה להחזיק בשליטה המיירבית על מותגי הרכב שבבעלות רובר. תחת החסות המגוננת של החברת MG ROVER Group החדשה הצליחה חברת MG להתאושש ולהעלות במידה ניכרת את אחוזי המכירות שלה. אף על פי כן, ולאור השינויים האירגוניים הרבים שנעשו בחברת האם, בשנת 2005 הופסק לחלוטין ייצור רכבי המותג. בשנת 2006, במטרה להקים לתחייה את המותג, נמכרה החברה לתאגיד הרכב הסיני- Shanghai Automotive Industry Corporation (בשמו המקוצר- SAIC או סאיק) ובהתאם שמה של החברה שונה לסאיק MG.
ייצור רכבים מחודש ואיכותי הגיע גם לישראל
תחת חסותה של חברת סאיק הסינית הציגה החברה גרסאות משופרות לדגמים רבים לרבות ה-MG550 , MG6, הרובר 75 וה- MG-TF שזכו לקבלת פנים חמה בקרב רוכשי הרכבים ברחבי העולם, אחוזי המכירות החלו עולים והחברה זכתה לחוות דעת טובות. בשנת 2010 החל שיווקם של רכבי המותג גם בכבישי ישראל על ידי חברת לובינסקי המייבאת לארץ גם את פיג'ו וסיטרואן. כיום משווקים בישראל מספר מצומצם ביותר של דגמים, אך יבואנית הרכב מאמינה שבזכות התמורה הרבה של הרכבים ותג המחיר האטרקטיבי בו הן משווקים תצליח החברה למבסס את המעמדה כאחת מיצרניות הרכב המובילות.
דגם ה- MG550- המשפחתית המובילה
בשנת 2010 הגיע לישראל הדגם הראשון מבית היוצר של החברה העונה לשם MG550, הוא מבוסס על הפלטפורמה האיכותית והמוכרת של הרובר 45, בעל מנוע בנפח של 1.8 ליטרים טורבו מספק 160 כוח סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת חמישה הילוכים. ה- MG550 מספק חווית נהיגה שקטה ונעימה עם מהירות מקסימאלית של כ- 205 קמ"ש ויכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ- 10.8 שניות בלבד. ה- MG550 משתייך לקטגוריית הרכבים המשפחתיים ומציג עיצוב קלאסי ומאופק למדי, עם קווים נקיים המקנים תחושת יוקרה ועושר רב. קונסולת הנהג מעוצבת בקפידה ומאפשרת שליטה נוחה בשלל הפונקציות המוצעות.
דגם ה- MG350- משפחתית משופרת
הדגם השני שהגיע לישראל מבית היוצר של החברה הוא ה- MG350, מדובר ברכב המשתייך לקטגוריית הרכבים המשפחתיים ומציג עיצוב חיצוני הרמוני ויוקרתי למדי. ה- MG350 גדולה יותר במימדיה מאחותה הגדולה, עם בסיס גלגלים של 265 ס"מ, אורך של 452 ס"מ ורוחב של כ-179 ס"מ היא מאפשרת נוחות ומרחב רב גם לנוסעים במושב האחורי ותא מטען רחב המתאים לנסיעה משפחתית מלאה. ה- MG350 משווקת עם מנוע 1.5 ליטרים בעל תזמון שסתומים משתנה ושתי תיבות הילוכים לבחירה- האחת, אוטומטית בעלת ארבע הילוכים והשנייה, ידנית בעלת חמישה הילוכים, המאפשרות נהיגה נוחה ושקטה. במבחני הדרכים השונים שנערכו ל- MG350 הציגה היא יכולות גבוהות ונהיגה שקטה ביותר, המנוע החזק מאפשר נסיעה בינעירונית נוחה מאוד ובמקביל נסיעה עירונית נעימה וקלה לתמרון.
דגם ה- MG3- סופר מיני בלתי נשכח
בשנת 2014 הגיע לישראל דגם ה- MG3 ומיד תפס את מעמדו כאחד הדגמים האיכותיים ביותר המשווקים על ידי החברה בישראל, מדובר במכונית סופר- מיני בעלת מנוע 1.5 ליטרים, 4 צילנדרים, המספק כ- 109 כוח סוס. למרבה הצער ה- MG3 משווקת בישראל עם תיבת הילוכים ידנית בלבד בת חמישה יחסי העברה, נתון המקשה עליה להעלות את אחוזי המכירות. ה- MG3 מספק ביצועי כביש יפים הכוללים יציבות רבה ויכולת תאוצה מ-0 ל-100 בכ- 10.9 שניות בלבד. עיצובה של ה- MG3 נאה, מקורי ומאפשר בחירה בין שלוש רמות גימור שונות והתאמה אישית לצורכי הנהג, תא הנוסעים גדול ומרווח המספק תחושה צעירה ותוססת. תג המחיר בו משווקת ה- MG3 אטרקטיבי למדי בעיקר לאור חבילת האיבזור העשירה עימה היא מוצעת למכירה.
בטיחות רכבי המותג ועמידה נתוני זיהום האויר
בשנים האחרונות יצרניות רכב רבות מצטרפות למגמה ההולכת וגוברת של העלאת רמת בטיחותם של הנוסעים, מגמה זו השפיעה רבות גם על המותג הסיני שכלל הדגמים המשוקים על ידה מאובזרים בערכות בטיחותיות רבות לרבות ערכות כריות אויר מלאות, מערכות התראה על סטייה מנתיב וקירבה לעצמים חיצוניים, מערכות לבקרת יציבות אלקטרונית ABS, מצלמות נסיעה לאחור ועוד. לא בכדי עומדים כלל הדגמים בהצלחה רבה עם ציונים מקסימאליים במבחני הריסוק השונים. דגמי המותג כולם עומדים בהצלחה יתרה גם בכלל מבחני זיהום האויר על פי התקן המחמיר ביותר.
דור העתיד המוצלח של דגמי החברה
בתערוכת שנחאי (2013) הציגה החברה את הדגם החדש פרי ייצורה שעתיד להיות משווק בעולם כולו וגם במחוזותינו בעתיד הקרוב, הוא עונה לשםCS קונספט ומציג טכנולוגיה מתקדמת ביותר וביצועי כביש אדירים. מדובר ברכב פנאי קומפקטי המבוסס על הפלטפורמה המוצלחת של דגם ה- MG5 עם הנעה כפולה ושתי גרסאות מנוע- הראשונה בנפח של כ- 1.5 והבכירה יותר בעלת נפח של כ- 2.0 ליטרים מודגש ואטמוספרי. הדגם החדש עשוי לעורר עניין רב בקרב חובבי הסגמנט בעיקר לאור תג המחיר בוא הוא ישווק. ייתכן וה- Cs תשווק גם בגרסת מנוע דיזל. דגם משפחתי נוסף שעתיד להיות משווק בעתיד הקרוב הוא ה- MG6 בעל מרכב האצ'בק עם 5 דלתות איכותית המציגה טכנולוגיה עתידנית ביותר ושיווקו עתיד להתחיל בגבולות בריטניה ולאחר מכן להתרחב גם למדינות נוספות וישראל בינהן. מלאכת פיתוח רכבי החברה נעשית כל העת ושאיפתה המתמדת למצב עצמה כיצרנית רכב מובילה בשוק הרכבים העולמי הולכת ומתחזקת, בשילוב עם תג מחיר אטרקטיבי אין ספק כי ייעד זה עתיד להתממש בזמן הקרוב.